Konflikt lékaře s pacientem

 

L: lékař          P: pacientka          S: Sestra

 

L: Tak co?

P: Chtěla jsem se Vás zeptat, pane doktore, kdo mě operoval?

L. Já jsem Vás operoval.

P. No ano, ale ten informovaný souhlas, myslím si, že nebyl správně vedený, protože sestřička mi…

L: Ten byl naprosto stejný jako u všech pacientů.

P: No to se nezlobte, ale sestřička mi přinesla informovaný souhlas, sice mi vysvětlila, ale řekla, že mě pan doktor přijde informovat.

L: Já jsem vás informoval.

P: Já jsem to podepsala, ale všemu jsem nerozuměla v tom souhlase.

L: Vždyť jste se mohla zeptat, kdybyste se zeptala, tak jsem Vás informoval.

P: No ano, ale ten dotaz měl být z mé strany vznesený na vás, vy jste mě měl operovat.

L: Já jsem vás operoval.

P: Informovat jste mě měl.

L: Já jsem vás informoval, když nejste odborník, tomu nerozumíte, tak se nemůžete ptát.

P: Já jsem nevěděla, co se děje, odvezli mě na sál, tam řekli, že na sále se mnou budete mluvit a nakonec jsem usnula a doktora jsem vůbec neviděla.

L: Ale viděla, minimálně dva jste viděla. Paní doktorku, co vás uspávala, a mě, když jsem s vámi mluvil.

P: Ta mi vysvětlila všechno, ale ne operační výkon, já jsem se jí na to ptala.

L: To jsem vám říkal já.

P: Ale já si to nepamatuji, to se na mě nezlobte, to je vaše kompetence.

L: No tak jste to asi zapomněla, to je tou narkózou, to víte.

S: Pan doktor měl moc práce.

P: Sestřičko, promiňte, vy jste velmi laskavá, pan doktor mně to vysvětlit měl, já bych chtěla mluvit s panem primářem.

L: Pan primář tady není.

P: Kdy tady bude, mi řekněte.

L: Až tu bude, tak se můžete zeptat.

P: Nebo na koho se mám odvolat, já se domluvím tady se sestřičkou, ta je mnohem vstřícnější, pane doktore.

L: Domluvte se, sestro, prosím vás, nějak to tý ženský vysvětlete, protože já na to nemám čas tady řešit vaše blbosti, to je vaše záležitost.

P: To budeme ještě řešit dodatečně, pane doktore.

S: Nezlobte se, já vám všechno vysvětlím, pan primář přijde na vizitu a řekneme mu to, zeptáme se pana primáře, ten vám to řekne.

P: Nebo si budu stěžovat na ředitelství.

S.: To snad nebude nutný, to určitě vyřešíme, nezlobte se, já vám přinesu snídani, jo?

P: Děkuji, na shledanou.

S: Na shledanou.